Thursday, 17 January 2013

Hangout with my beloved bestie

Assalamualaikum..

Alhamdulillah, bertempat di Padang Polo semalam, aku dapat jumpa kawan aku.. Dah lama aku tak jumpa dia.. Dia adalah seorang perempuan. Cantik dan aku suka kawan dengan dia.. Salah seorang sahabat yang best! Sebab apa aku cakap cmtu?? Ofcoz bila ngan dia aku asyik ketawa ketawa dan ketawa.. Lupa masalah.. Bestt ooo!

Semalam aku ajak dia g polo pon sebab aku ngidam gila gila laksa ipoh.. sedap!! sambil cicah ngan keropok lekor dan cucuk cucuk tu..haha.. 



Comel tak comel tak? Nama nya NurSyakilla bin Fazil.. ^_^




Masing masing masih solo.. Sapa nak kenal kenal?? Ops! hahaha

Semoga ukhwah yang terbina akan berkekalan.. InsyaAllah.. Saya sayang kawan kawan saya.. Mengharapkan mereka pon macam tu juga.. 

Bye!







Tuesday, 15 January 2013

Pulang ke pangkuan keluarga..

Assalamualaikum..

Tajuk bukan main lagi kan syima! hahaha.. firstly aku nak bgtau yang aku dah balik rumah.. Yeay! lompat tinggi tinggi.. :P Aku baru je sampai hari sabtu yang lepas, dalam 3 hari dah la.. Sampai je rumah, mula lah aku punya rutin harian sejak dulu.. Makan, hantar adik ke sekolah, dan tido.. Gila tak best kan.. hehe.. Yela, hari hari buat benda yang sama.. 

Tahun ni adalah tahun yang penting buat adik aku Nazhatul Syakila, untungla kan orang tu dah nak kawen.. Aku?? Entah la kan, bila la nak kawen.. Dah belajar ni lagi susah.. Terpikir pon idok.. eh! yeke? hahaha.

Sekarang family aku sibuk la sikit kan dok wat persiapan walaupon tarikh kawen kemungkinan akan jatuh bulan 8 nnti.. At least buat semua persiapan awal awal.. Tak de la nanti kelam kabut kan.. 


ni la adik aku tu, cantik kan dia.. Tu jodoh dia awal.. haha.. 






katanya nak tema warna ni, okey kah?



Bukan main hepy lagi kan dia.. Nak jadi bini orang dah nanti.. Sebenarnya banyak lagi gmbar, tapi aku ni malas nak masuk kan banyak banyak gambar.. 

Bye!


Thursday, 3 January 2013

Hamster makan Twisties??


Assalamualaikum..

Ni dah kali ke berapa pon aku tak tahu la.. Kejap aku taip kejap delete balik.. Taip dan terus menaip, tapi sepantas kilat terus delete balik.. Dan ulang ulang lagi.. Semua ni di sebabkan aku dah ter delete entry yang aku tak dan nak publish.. Boleh pulak aku g close tanpa sebab.. dushdushdush!! Sekarang ni aku nak buat apa?? Tangan nak menaip, tapi idea ni semua dah hilang gara gara tadi.. 

eh.. kejap kejap.. dah datang dah.. 




Comel tak comel tak?? berapa kali aku nak ulang kan Semestinya comel.. ye dak?? Sejak bila ntah aku mula minat dengan haiwan kecik yang suka makan kuaci keropok ni.. Nak lawan aku nampak.. Tapi siyes kan comel! kan kan?? Disebabkan haiwan kecikmolek ni nak lawan dengan aku, nah amek kau! Sekali aku bagi kau makan twisties.. Sedap kan.. Tu la, sape suh kau pon nak makan kuaci.. hahahaha

Lepas aku kasi kerepok ni, bukan main lagi kan suh aku tangkap gambar.. Pastu bole pulak suruh aku upload gambar ni.. Nak kawan kawan aku puji kau comel ke apa?? okey! itu tipu ye tapi realitinya memang kau comel kan.. Tapi kau tak bole lawan aku la.. Sebab aku lagi comel.. hahaha.. puji dirisendiri pon bole



Bye!

Wednesday, 2 January 2013

Perlu ke jadual waktu???

Assalamualaikum..

Asyik tertunda je cerita ni, kali ni aku nk bercerita la.. Bukan cerita cinta ke hantu ke apa.. Tapi cerita aku terpaksa tinggal di Sarawak ni tanpa pulang ke kampung halaman iaitu Ipoh, Perak.. Kampung kah itu? Mungkin la! hahaha.. Dah lama ooo aku tak balik semenanjung.. Kalau dihitungtolaktambah semua dah beberapa bulan la.. Rindu tahap gila gila punya.. Tak percaya? Tak kesah pon..

Bila kena tinggal jauh jauh macam ni, terpaksa la terpaksa lagi aku berdikari.. Dari kemas rumah, cuci segala pakaian, kemaskemas bilik, memasak.. Dah la aku ni kalau bab bab masak ada je alasan.. hahaha.. Tapi okey la tu kan, lepas dah ni kalo nak kawen! yeaayyy!!! doubleclap!!! hahaha..


Nah amek setempek..!


Jadual waktu buang sampah.. Korang ada?? haha.. Mesti tak ada kan.. Aku tau korang korang yang baca ni mungkin penah buat la.. Tak kan hari hari muka yang sama je buang sampah.. Orang lain pon makan jugak.. Nanti orang cop tukang buang sampah pulak kan.. Jatuh saham! haha.. Melampau la kalo orang yang sama je kan! Nimakandia.. hahaha..


Kalau bab bersihkan rumah paling la aku malas buat, tapi kan aku tetap buat.. Yela duduk serumah kena la tolong menolong.. Aku bukan malas nak kemas sebenarnya, tapi hidung aku ni degil! Setiap kali kena habuk mula la my selesema coming! Sumpah aku tak suka okey! Satu rumah okey kena kemas.. Diulang satu rumah! Sesorang pulak tu.. It's okey bagi aku.. *mata ke atas

Alhamdulillah, budak budak rumah ni semua okey okey.. Boleh masuk kepala.. Almaklumlah, aku ni penyegan sikit nak huhahuha.. Tapi ngan diorang aku boleh join.. InsyaAllah sem depan aku masih stay dengan bebudak ni.. Nanti aku kenalkan diorang sorang sorang..

Bye!